18.9.18

"Prosto i uważnie na co dzień" Agnieszka Krzyżanowska - recenzja książki.


Całkiem niedawno w Legimi odkryłem nową książkę nawiązującą do tematu minimalizmu (a jak się w trakcie czytania okazało, głównie do esencjalizmu) o bardzo przyjemnym tytule "Prosto i uważnie na co dzień", której autorką jest Agnieszka Krzyżanowska. Jako że czytam praktycznie wszystko, co choćby ociera się o tematy minimalistyczne, postanowiłem zabrać się za tę lekturę - i nie żałuję, bo w mojej opinii to wręcz odkrycie roku! Agnieszki dotychczas nie znałem - a powinienem, bo prowadzi blog Agnes on the cloud, który w blogosferze lifestylowej jest już mocno rozpoznawalny. Autorka lubuje się w filozofii "slow life", która to jest pochwałą uważnego, niespiesznego przeżywania. 


Książkę "Prosto..." przeczytałem w formie ebookowej, a dopiero później zobaczyłem jej wydanie w formie fizycznej - i muszę przyznać, że jest to jedna z tych pozycji, które warto kupić dla samej urody! Gdybym nie był minimalistą, zdecydowanie chciałbym mieć ją na półce! ;) Piękne zdjęcia, elegancja i prostota wręcz zachwycają! Wydana jest w miękkiej okładce, na miłym w dotyku papierze. Ale najważniejsza jest wszak treść... a tutaj jest równie dobrze, jak i "na zewnątrz" książki. Przemyślane, krótkie rozdziały, informacje i porady przekazywane w łatwy, przystępny sposób. Podczas czytania miałem wrażenie, że autorka jest koleżanką, z którą prowadzi się dialog. Teksty nie są napisane z pozycji "guru" ideologii, co sprawia, że są przyjemniejsze w odbiorze.
Wiele rozdziałów związanych jest mocno z esencjalizmem, który to pozytywnie wpłynął na życie autorki. W mojej opinii nurt ten bardzo dobrze uzupełnia się z minimalizmem, dlatego warto go poznać, czytając m.in. książkę Agnieszki, ale również kultowego "Esencjalistę" McKeowna którego autorka wspomina w swoim poradniku.
Swoją drogą, słowo "poradnik" to może nie jest idealne określenie na "Prosto...", ponieważ nie znajdziemy tam wyszczególnionych rad i zasad, a raczej przemyślenia i idee, które warto samemu wypróbować i wdrożyć.

Podsumowując - książka "Prosto i uważnie na co dzień" Agnieszki Krzyżanowskiej to jedna z najciekawszych, jakie ostatnio dane mi było czytać. Jest na tyle uniwersalna, że zaciekawi również osoby, które dotychczas z minimalizmem nie miały nic wspólnego, a piękne wydanie zachwyci estetów i miłośników dobrego stylu.

Zdecydowanie polecam zapoznać się z lekturą!



książka Agnieszki Krzyżanowskiej

Brak komentarzy: